verbeterde prestaties bij scholieren met ADHD
Scholieren met een diagnose van attention deficit hyperactivity disorder (ADHD) die de Transcendente Meditatie techniek leerden, toonden na drie maanden betere prestaties op taken die uitvoerende functies vereisen, zoals gemeten aan een stijging van aandacht, verhoogde nauwkeurigheid, grotere vloeiendheid in categorisering, en meer flexibiliteit in het veranderen van categorieën.Ref.Current Issues in Education 10(2), 2008. [Online]
Betere cognitieve functies en zelf-controle bij scholieren met ADHD
Verbetering van de uitvoerdende-functies bij ADHD Studenten, zoals beoordeeld door hun docenten
Scholieren met een huidige diagnose
van attention deficit hyperactivity disorder (ADHD), die de Transcendente Meditatietechniek leerden werden na drie maanden beoordeeld door leraren. De studenten toonden een verbetering op een aantal maatstaven van uitvoerende functies, welke een betere cognitieve capaciteiten en meer zelfbeheersing aanduiden.Ref.Current Issues in Education 10(2), 2008. [Online]
Minder ADHD symptomen, stress, en angst bij scholieren met ADHD
Verminderde stress, angst, en de ADHD-symptomen
Scholieren met een huidige diagnose van attention deficit hyperactivity disorder (ADHD), die de Transcendente Meditatietechniek toonden na drie maanden minder stress, angst en ADHD-symptomen, zoals beoordeeld door zowel leraren en door zichzelf. De p-waarde op de grafiek duidt op verbetering, zoals bepaald door een multivariate test voor de volgende subschalen:angst / depressief, teruggetrokken / depressief, affectieve problemen, angstproblemen, aandachtsproblemen, ADHD problemen en totale problemen, de grafiek geeft verandering op de totale schaal van problemen aan.Ref.Current Issues in Education 10(2), 2008. [Online]